Станція юних техніків № 1 (попередня назва «Дитяча технічна станція») була заснована 31.08.1973 р., ціллю заснування було створення широкої мережі спеціалізованих позашкільних закладів, у яких би учні займалися технічною самодіяльністю та творчістю у вільний від основних занять час. Основним напрямком розвитку були гуртки: «Авіамоделювання», де створювали моделі літаків з паперу та деревини, мріяли йти шляхом Чекалова, Корольова; «Ракетно-коcмічного макетування та моделювання», «Юні судномоделісти», «Юні фотолюбителі», «Юні дизайнери». Також поширено працювали гуртки конструювання та моделювання. Завдяки цьому наша молода країна готувала майбутніх конструкторів, інженерів, яким не було рівних у світі.
Гуртківці брали активну участь у конкурсах, змаганнях, міських, обласних рівнів. Свої моделі випробували на стадіонах Жовтневого району.
У наш час Станція юних техніків № 1 – сучасний заклад позашкільної освіти, який дає дітям та юнацтву додаткову освіту, спрямовану на здобуття знань, умінь і навичок з технічної творчості за інтересами, а також забезпечує потреби особистості у творчій самореалізації та організації змістовного дозвілля.
СЮТ організовує роботу з дітьми та юнацтвом за принципом добровільності вибору видів діяльності за інтересами.
Основними профілями навчання в СЮТ № 1 є: технічна творчість, спортивно - технічна творчість, художньо- естетична творчість.
Основними напрямами роботи СЮТ є спортивно-технічний, художньо-технічний, виробничо-технічний та початкового технічного моделювання.
Головною метою СЮТ є навчання і виховання учнів у позаурочний та позанавчальний час. Головними завданнями СЮТ є: реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти, формування у дітей та юнацтва національної свідомості, почуття патріотизму, активної громадянської позиції, прагнення здорового способу життя; виявлення, розвиток і підтримка юних талантів та обдарувань, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та юнацтва, всебічного розвитку, органічного зв'язку з національною культурою, традиціями, пріоритетності загальнолюдських цінностей.